Försäljare - på gott & ont

Tror ju att de flesta vet vad jag menar
för oftast är försäljare rätt jobbiga. Både
de som ringer och står på stan och försöker
sälja allt möjligt till en.

Idag ringde det en tjej som sökte min pappa
och eftersom han aldrig är hemma eller vill
svara så får man alltid svara själv.

Det roliga med den här tjejen var att hon
pratade på som bara den och snäll som jag
är så stod jag bara där och mm:ade lite. Tillslut
trodde hon att jag skulle köpa ett kontantkort
från Clocanet och sedan ge det till mina kompisar.
Roliga är att hon ger aldrig upp och i slutet efter
varje mening säger hon, det låter väl bra va?
Visst det kanske lät bra, men sa bara mm för att
jag förstod inte riktigt vad hon babblade om.

Efter hon sagt, ska vi köra på det?
Så blev den vanliga repliken:
Tyvärr, du får ta allt det med min pappa! 

Nästa gång gör jag som Johanna, ryter lite och slänger på luren!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, ja fy dom är verkligen asjobbiga!
Nu har dom inte ringt hit på ett tag heller, men annars är det samma sak här. pappa vill aldrig svara, och det är ju alltid han som dom söker. Så vi får svara och sen ringer dom upp igen. Jag är också som du ibland. Bara håller med och i slutet ba; Det får du prata med pappa om :P haha

2008-04-24 @ 13:32:54
URL: http://yenn1e.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0